En dag i Kicko’s skor

04:58 -Rise’n’Shine

Alarmet ljuder, jag vaknar till och knappar av ljudet och stänger av de kommande snoozeningarna. Tar ett djupt andetag för att förbereda mig för den outhärdliga kylan på andra sidan av täcket. Sätter mig på sängkanten och drar på mig förberedda intilliggande kläder och kliver upp, går och slår en sjua och sedan väcker Hilda när jag kliver in i köket.

Jag häller upp vår morgondryck, ett iskallt utrensande té o tippar i några skopor av Activize + Omega 3 och E-Vitamin(Hilda visade en Bild på dem i ett tidigare inlägg). Vi byter om till långfillingar och en varm tröja, sätter oss gemensamt i soffan och surplar i oss den.

05:15 – Promenix

Just nu brukar mornarna ligga å busa runt -12 till -17 grader. så det blir alltid en promenad i rask takt, då vi går ner till Råstasjön och tar ett varv där och går tillbaka hem. Under promenaden hinner vi reflektera över eventuella drömmar vi haft, affirmera och förbereda oss för att möta dagen straight on!!! Friska, Raska morgonprommisar rekommenderas starkt till er som vill ha en bra start på dagen!

05:50 – Frukost! (Grön dag)

Vi förbereder alltid våran frukost kvällen innan, och när det är en Grön dag som kommer så göra vi så här.

Fröblandning som får stå över natten i kylskåpet.

  • 1 msk – Ekologiska Linfrö
  • 1 msk – Ekologiska Solroskärnor
  • 2 msk – Kranvatten

Låt stå över natten, Linfröna och Solroskärnorna kommer att suga åt sig en del av vattnet och ”omvandla” det till slem! Mmm mums tänker du nu. Haha men detta slem fyller faktiskt en rätt fiffig funktion i dina tarmar, och fröna + kärnorna startar igång magen. När nu morgon kommer, Lägg 2 dl Naturell Yoghurt (med en naturlig fettprocent, dvs. 3% eller mer. vi kör på ICA’s som har 4%) i en skål, slå i den fröiga slemblandningen och rör om och avnjut. Tillsammans med detta tar vi också 1 st kokt ägg. Tips: Börja med ägget, sen ät yoghurten, det är godare i den ordningen tycker jag!

06:10-06:30 Brumm Brumm

Startar bilen, rattar in 92.40 P2 Klassisk Morgon, hittar lugnet innan arbetsdagens rabalder tar fart. Jag glider iväg mot jobbet som Golvläggare, tiden varierar beroende på vart jag ska någonstans. till skillnad från er som jobbar på ett kontor, hemifrån eller så, så har jag väldigt varierad arbetsplats. Men just idag blev det ut till Lidingö, Pyrolavägen närmare bestämt, Rivning av Laminat samt Läggning av ny Parkett, Hall + Kök.

08:00 Dags för ännu en Morgondrink!

Nu är klockan slagen för nästa morgondrink, Basics+Activize för att fylla på kroppen med fibrer, vitaminer och enzymer och en jäkla skjuts av energi!!

10:00 Lunch

Dagens lunch bestod av Stekt Kyckling samt ugnsbakade grönsaker

12620564_10156471311225574_1803696939_o

13:00 Mellanmål

Kort och gott, 2 kokta ägg. Inga konstigheter. Punkt.

16:00-16:30 Mellanmål 2

Golvologen drar sig hem och avslutar sin dag. Nu är det bara att ladda om inför Del 2 av dagen med ett schysst mål (mat). Mellanmål 2 idag var……..

12620810_10156471311200574_1649682583_o

Gudomligt gott!

  • 4 st Handskurna Champinjoner, tunt smörstekta.
  • 3 st Våldsamt Omrörda Ägg
  • 8 cm Gurka

 

17ish Gymtime

Dags för dagens pass, Hilda hade redan kört ett pass på dagen så det blev solo questing denna gång, och så här la jag upp mitt pass.

  • 1 Km Rodd, på Roddmaskin.
  • 3 Set Marklyft
  • 3 Set Stående Rodd, med Skivstång
  • 3 Set Lat Pulldown Bredd grepp (Chins), supersettade med understående
  • 3 Set Lat Pulldown Smalt grepp (Rodd), supersettade med ovanstående
  • 4 Set Hantelrodd
  • 2 Set Långa Skullcrushers med Hantel

Totalt 18 Set vart det, skönt tryck i latsen blev det och ryggen lika så!

Hemgång och middag står på schemat. Hilda fixade supergoda köttfärsbiffar och vi fyllde på med resterande av våra ugnsbakade grönsaker, käkade och kollade på Jumper, sjukt skön film tycker jag, annorlunda koncept.

Snart sängen för att fånga lite shut eye och ladda inför morgondagen!

Tack för mig, Tjingeling!

/Kicko

 

Kommentera

