Härliga måndag!

Jag ÄLSKAR måndagar. 

För jag har turen att ha världens bästa jobb blablabla eller jag är redan rik eller jag har nått mitt mål eller vad som helst…. 

Nej.

Varför?

Jo, för jag har valt att älska måndagar. Det blev ”bara” inte så. Utan jag valde att älska mer saker i mitt liv, göra mig av med de saker jag inte gillade och förändra min attityd gällande vissa saker. När jag insåg att jag faktiskt inte MÅSTE göra en massa saker på måndagar, utan att jag VILL göra en massa saker för att vi ska få ett så bra liv som möjligt så förändrades allt. 

Jag hajar att man tänker att man kommer vara lyckligare bara man ”uppgraderar” hit och dit i sitt liv, och visst, det blir man också – temporärt. Men så fort det har blivit en vana och ett normalläge, så kommer missnöjet att smyga sig på om vi inte aktivt ändrar vår attityd i vårt liv. Jag väljer att inta mina måndagar med en stor dos tacksamhet för det jag har, en stor dos pirrig förväntan för det som komma skall och med ett lugn inför att jag faktiskt väljer hur min måndag ska vara. 

Sååå!

Idag har jag haft några härliga uppföljningar, gästbloggat hos Jasmine (Läs mitt inlägg HÄR), ätit en god frulle, suttit i telefon med härliga människor, druckit gott kaffe och nu är det dags för lunch innan jag ska ut i solen på en promenad. Senare ikväll blir det gym med min älskling, en god middag och så ska jag börja rensa ut lite hemma – bytet till vår drömlägenhet har blivit godkänt. Hääärliga måndag. 

image2

 

Kommentera

