God kväll. Hoppas ni haft en superhärlig start på veckan!

Jag tänkte titta in och säga att vi lever. Vi har så många härliga saker som hänt i vårt liv på sistone att bloggandet blivit bortprioriterat. Vi har flyttat, vi har varit på Kickoff, vi har tränat, jobbat, haft kul och umgåtts med vänner.

Tiden bara flyger iväg och nu närmar sig sommaren med stormsteg. Denna vinter har varit den ”kortaste” någonsin enligt mig.

Jag ville bara dela med mig av en sak som jag gör nästan varje dag för att få lite extra guldkant på tillvaron och för att ”bestämma” humöret för dagen… jo, tacksamhetslistan. Du behöver inte tro på Gud/attraktionslagen/någonting för att den här ska vara givande, den är det ändå 😉

Skriv upp några saker du är tacksam för. Försök verkligen att känna tacksamheten också.

Här är mina exempel:

  • Jag är så glad och tacksam att jag sover så himla gott om nätterna och vaknar utvilad
  • Jag är så glad och tacksam att jag har så mycket glädje och frihet i mitt jobb
  • Jag är så glad och tacksam att jag varit frisk hela året
  • Jag är så glad och tacksam för att vi har råd att betala alla våra utgifter och fortfarande kan unna oss viktiga saker i slutet av månaden
  • Jag är så lycklig och tacksam för vår nya lägenhet och vårt nya liv
  • Jag är så glad och tacksam för vår nya träningsrutin och motivation
  • Jag är så tacksam för de underbara vännerna och familjen vi har i vårt liv ❤

Och så vidare… Jag blev iaf glad när jag skrev detta. Öva dig i detta och du kommer känna tacksamhet och glädje – kanske inte direkt, men i alla fall med tiden. Då blir saker mer värda och man slipper det typiska ”brist”-tänket.

Sov gott så hörs vi snart igen!

Kommentera

